Lucka 22- Intervaller i 43 minuter

 Intervallträning


40 minuter intervaller

Intervall: 45 sekunder
Vila: 15 sekunder
Övningar: 6st
Varv: 6 st
Vila mellan varven: 60 sekunder
Total tid: 39:30 minuter

Övningar:

  1. Upphopp
  2. Sidoplankan med crunch höger
  3. Sidoplankan med crunch väster
  4. Snabba fötter
  5. Armhävningar
  6. Fällkniven
Nedan finner du en video som visar de olika övningarna.


Music: https://www.bensound.com

Kör så hårt som du orkar. Ta inte ut dig helt i början för att orka hålla hela passet. Det kommer att kännas ändå! Vill du kan du använda dig av de vikter som vi gjort av vattenflaskor och en väska för att öka intensiteten om så önskas. kan du av någon anledning inte utföra en övning så byt ut den mot en som känns bättre. Kom ihåg, det är alltid okej att vila men aldrig att ge upp! kör hårt!

Nedan så länkar jag två spelningslister  som du kan lyssna på. Musiken håller ordning på intervallerna så det är bara att köra! Du kan även ladda ner en egen app på telefonen (tabata timer) där du kan ställa in intervallerna. Då kan du köra din egen musik till. 





Låten fortsätter längre än vad mitt pass är så man får själv stänga av efter 6 varv. Den innehåller heller inte någon paus mellan varje varv så man får pausa själv. Förutom det så är det samma tidsintervaller. 

Populära inlägg i den här bloggen

Postbiotika

Lucka 1- Julro och balans i vardagen

Lucka 23 - Frukt och saffransglögg